#kreatív ipar



Átlátszó: Hárommillió forintba került Budapest új arculata
 

Átlátszó: Hárommillió forintba került Budapest új arculata

Március elején jelentette be Tarlós István főpolgármester és helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra, hogy Budapestnek új arculata lesz, melynek első eleme az új logó és az új szlogen. Az Átlátszó munkatársai kikérték az adatokat a tervezőkkel és a tervek árával kapcsolatban.

hvg.hu hvg.hu

Megvannak Magyarország legmenőbb projektjei
 

Megvannak Magyarország legmenőbb projektjei

Egy tenyérnyi helyen elférő, nem digitális térképre szavaztak a legtöbben az idei Highlights of Hungaryn. A kurátorok által kiválasztott ötvenhárom jelöltből került ki az a tíz közönségdíjas, akikre a szavazási időszak alatt több mint tízezren voksoltak. Bekerült a top 10-be a Hajnali láz című film, a Bánkitó Fesztivál és egy somlói borászat is.

hvg.hu hvg.hu

Simicska, Habony és Geszti Péter álmai - élesben megvalósult az ARC
 

Simicska, Habony és Geszti Péter álmai - élesben megvalósult az ARC

Elindult az idei ARC-pályázat, ám a másfél évtizede indult plakátverseny lényege az elmúlt hetekben tulajdonképpen országszerte már élesben megvalósult - válaszlépésként a bevándorlásellenes kormányzati palátokra. Gesztiék közösségi finanszírozással próbálják összegyűjteni a szükséges pénzt az őszi kiállításhoz.

BI BI

Ebben az iparágban dolgoznak a legtöbben Európában
 

Ebben az iparágban dolgoznak a legtöbben Európában

Egy kutatás szerint az évi 535,9 milliárd eurós forgalmával a kreatív-és kulturális ipar az európai gazdaság egyik legmeghatározóbb szereplője, 4,2 százalékkal járul hozzá a kontinens hazai össztermékéhez (GDP). A kreatív szektor a harmadik legnagyobb munkaadó Európában az építőipar és a vendéglátóipar után.

MTI MTI



SP ismét Éder Krisztián lett, és már két éve így is megél
 

SP ismét Éder Krisztián lett, és már két éve így is megél

Éder Krisztián belső okok miatt váltott a zenélésről a fotózásra két évvel ezelőtt. Szerinte a személyes márkaépítést nem lehet tanulni, ez nála inkább ösztönből jön. Kreatív munkáit a saját cége menedzseli, kisvállalkozóként hosszú távra tervez. Arról is mesélt, hogyan látja a hazai kreatív ipart belülről.

Ember Zoltán Ember Zoltán


El lehet menni: „Dizájner vagyok Londonban, el se hiszem”
 

El lehet menni: „Dizájner vagyok Londonban, el se hiszem”

Tari Zsófi egyik karrierálma már teljesült. Londonban dolgozik dizájnerként egy menő reklámügynökségnél úgy, hogy a diplomabuliról repült a brit fővárosba. Emellett saját startupját is igazgatja, egyedi tartalommal szabott ékszereket és figurákat készít Sofita márkanév alatt. Zsófi volt egyetemi évfolyamtársai többsége ki szeretne menni külföldre, a másik része meg már kint van.

Ember Zoltán Ember Zoltán

„Lehetek én haladó, de nem megyek vele sokra”
 

„Lehetek én haladó, de nem megyek vele sokra”

Közösségi dolgozóhely és munkaügyi programok segítik a pécsi startup vállalkozásokat, a Pécsi Tudományegyetem pedig egymilliárdos beruházásból létrehozott kutatóközpont révén törekszik az egyetemi kutatások és a tudásalapú ipar helyi összehozására. Bár nagy a nyüzsgés, a kritikus tömeg, avagy szökési sebesség egyelőre gyűlik a feltörekvő pécsi cégek körében.

hvg.hu hvg.hu

Jó pénzt kereshetünk YouTube-videóinkkal
 

Jó pénzt kereshetünk YouTube-videóinkkal

Csak egy jó ötlet kell ahhoz, hogy saját készítésű videónkat többmillióan nézzék meg a YouTube-on. A cég most úgy döntött, pénzkereseti lehetőséggel jutalmazza meg a videók készítőit.

hvg.hu hvg.hu

A kreatív ágazatok mentik meg a gazdaságot
 

A kreatív ágazatok mentik meg a gazdaságot

Budapesten állandósultak a dugók, drága az élet, rossz a levegő. Akkor vajon miért jó itt élni? Talán mert a város eljutott arra a pontra, amikor gyakorlatilag minden egyes napra, estére kínál valami izgalmas, olykor egyedülálló kulturális élményt. A kulturális termelés húzza ki az állóvízből a várost és az országot? Elemzők szerint igen.

Nagy Gergely (hvg.hu) Nagy Gergely (hvg.hu)